Дякуємо!
Завдання прийнято
ПРОЦЕДУРИ НАССР
Простежуваність.Відклик та вилучення.Тестування процедур та алгоритмів.
Навчання персоналу. Керування невідповідностями. Корегувальні дії.Документообіг.Внутрішній аудит. Верифікація ППУ.Актуалізація.Календар НАССР.
Терміни та вимоги описані згідно з термінологією стандарту ISO 22000:2018
*- позначені коментарі експерту проекту
● Аудит (audit)систематичний, незалежний і задокументований процес (3.36) отримання свідчень аудиту та їх об'єктивного оцінювання для визначення ступеня відповідності критеріям аудиту.
● Компетентність (competence)здатність застосовувати знання та навички для досягнення намічених результатів*-застосовуеться для оцінки знань та навичок персоналу при виконані процесів НАССР.
● Коригувальна дія (corrective action)захід щодо усунення причини виявленої невідповідності (3.28) і попередження його повторного виникненняПримітка 1: Невідповідність може мати декілька причин.Примітка 2: Коригувальна дія включає в себе аналіз причин.
● Простежуваність (traceability)можливість простежити за історією, застосуванням, переміщенням і місцем розташування об'єкта на певному (-их) етапі (ах) виробництва, обробки і розподілу.Примітка 1: Переміщення може стосуватися походження матеріалів, історії обробки або розподілу харчової продукціїПримітка 2: Об'єктом може бути продукція, матеріал, пристрій, обладнання, послуга і т. д. Актуалізація (update)дії, що негайно вживаються і або заплановані, і які забезпечують застосування найактуальнішої на поточний момент інформації.
ПРОСТЕЖУВАНІСТЬ
Система простежуваності повинна бути здатною однозначно ідентифікувати сировину і матеріали надходять від постачальників і первісний маршрут розподілу кінцевої продукції.
При розробці і впровадженні системи простежуваності, як мінімум необхідно врахувати наступне:
- взаємозв'язок партії матеріалів, інгредієнтів та проміжної продукції (напівфабрикатів) з кінцевою продукцією;
- переробку матеріалів / продукції;
- розподіл кінцевої продукції.
Документована інформація, яка є об'єктивним свідченням функціонування системи простежуваності, повинна зберігатися протягом певного періоду часу, як мінімум протягом всього терміну придатності продукції.
Організація повинна проводити верифікацію і тестування результативності системи простежуваності.
Простежуваность включає:- ідентифікація продукту;- інформація, необхідна для відслідковування руху продукту/предмета ланцюгом постачання;- встановлення зв’язку між продуктом/предметом та учасниками ланцюга постачання.
Вимоги для інформації: - назва та адреса постачальника та ідентифікація продукту, що постачається; - назва та адреса отримувача та ідентифікація продукту, що отримується; - дата та за потреби час постачання/отримання; - об’єм або кількість продукту;
На першому етапі необхідно визначити: - визначити основні види діяльності компанії;- відобразити основні види діяльності у вигляді схеми виробничого процесу;- визначити всі вхідні компоненти/операції та отриманий результат на кожному етапі виробничого процесу;- проаналізувати рух продукту та визначити його основні критичні точки:• виконані операції;• усі зміни у продукті або пакуванні;• транспортування, переміщення, складування або списання;• поєднання компонентів (компоненти додаються на певному етапі виробничого процесу) та змішування.
Важливо визначити, яким чином забезпечуватиметься безперервність інформації на всіх етапах виробничого процесу.
Завантажте приклад підготовки інформації.
На другому етапі необхідно визначити: - визначення обсягу системи простежуваності;- визначення оптимального розміру партії;- визначення інформації, необхідної для системи простежуваності, у тому числі:• інформації, яка повинна супроводжувати інгредієнти харчових продуктів, що використовуються оператором ринку харчових продуктів;• інформації про внутрішні процеси, необхідної для підтримання простежуваності• інформації, яка повинна супроводжувати процес розповсюдження продуктів харчування, вироблених оператором ринку харчових продуктів;• визначення періоду зберігання інформації, необхідної для забезпечення простежуваності, та розробка процедури вилучення записів;• розробка процедури перевірки та тестування системи простежуваності;• документальне оформлення системи простежуваності.
Завантажте приклад з форми.
Вилучення (withdrawal) – будь-які заходи, що направлені на попрередження збуту, розміщення та продажу продукту, небезпечного для споживача. При вилученні відбувається повернення з дистриб'юторських каналів нестандартних продуктів виробником, як правило, без розголошення. Застосовується вилучення при наявності навіть мінімального відхилення, або коли компанія по іншим причинам хоче вилучити продукт із реалізації – наприклад, якщо продукт не відповідає внутрішнім специфікаціям підприємства, або невідповідне маркування.
Розробіть процедуру та послідовність дій, використовуючі рекомендації.
Встановіть контакти для повідомлень.
При повідомленні уповноваженого державного органу про проведення відкликання відповідальна особа по відкликанню, призначена керівником, надає наступну інформацію, яка дає змогу класифікувати відкликання:
- опис та місце виявлення надзвичайних обставин;- найменування юридичної особи або прізвища, імені, по батькові фізичної особи-підприємця стосовно якого мають місце надзвичайні обставини;- місцезнаходження згідно з ЄДРПОУ- джерело небезпечних факторів харчових продуктів та/або кормів;- опис і характеристик небезпечних харчових продуктів та/або кормів;- підстав та дати ініціювання вилучення та/або відкликання небезпечних харчових продуктів та/або кормів (у разі ініціювання вилучення та/або відкликання харчових продуктів та/або кормів з боку оператора ринку);- номера партії, лота або серії небезпечних харчових продуктів та/або кормів (у разі наявності).
Розробіть процедуру тестування процесів (алгоритмів) вилучення та відклику, використовуючи рекомендації.
Від сировини та матеріалів:- Яка кількість матеріалу, який приймає участь у тестуванні, надійшла?- Чи доступні результати показників матеріалу? (*-сертифікати, протоколи досліджень, інші супровідні документи)- Де і коли був використаний матеріал? (*-кількість , партії готової продукції, дати використання, ділянки)- Чи доступні результати та аналітичні параметри готової продукції? (*-листи моніторингу, результати досліджень та ін.)
Від готової продукції:- Чи доступні технологічні та аналітичні дані продукції?- Яке місце розташування (*-завод, розподільчий центр, клієнт, транзит) продукції?- Яка кількість в наявності в кожному місці або була відправлена?- На яку дату відбулося перше відправлення клієнту? Чи можливо, що якийсь продукт вже був спожитий?- Чи відповідає системна інформація (по программі обліку або складським записам, журналам приймання/відвантаження/переміщення) фізичному запасу на складах або місцях зберігання? (Перевірте фактичний матеріальний запас - івентаризація).
Персонал потужності повинен володіти пропорційними знаннями системи НАССР відповідно до його посадових обов’язків.
-визначеними (ідентифікованими) небезпечними факторами (у разі їх наявності)-критичними для безпечності властивостями процесів переробки, зберігання, транспортування-з запобіжними та коригувальними заходами, задокументованими процедурами, які використовуються оператором ринку.
Навчання персоналу потужностей проводяться перед тим, як він має приступити до роботи, і надалі періодично залежно від результатів оцінювання ризику.
Також запроваджується перевірка ефективності його навчання; звертається увага на виконання ним засвоєних навичок на практиці.
Згідно з вимогами належної практики виробництва персонал, який залучений до виробництва харчових продуктів, у тому числі при їх зберіганні та транспортуванні, має бути поінформований у письмовому вигляді про його обов’язки, відповідальність та повноваження. З цією метою на потужностях для персоналу, включно з сезонними і тимчасовими працівниками, розробляються навчальні програми, які охоплюють питання системи НАССР і програм-передумов відповідно до їх сфери діяльності.
Порядок роботи зі скаргами:
При отриманні скарги відповідальна особа збирає від споживача наступну інформацію: - назва продукту; - причина скарги; - ідентифікація продукції (дата виготовлення, партія, точка продажу, дата та час продажу); - контактні дані споживача для надання зворотного зв’язку.
Аудит - систематичний, незалежний і задокументований процес отримання доказів аудиту і об'єктивного їх оцінювання з метою визначення ступеня виконання критеріїв аудиту.
Внутрішні аудити проводяться з метою:
Підтвердження того факту, що система управління якістю впроваджена на підприємстві, відповідає плановим заходам, вимогам законодавства;
Підтвердження ефективності впровадження системи управління безпечністтю та підтримання її в робочому стані;
З'ясування істинного стану справ у сфері діяльності, що перевіряється;
Перевірки виконання законодавчих, нормативних та регулюючих вимог;
Виявлення та усунення невідповідностей, які мають місце у процесі діяльності підприємства;
Полегшення та підготовка до зовнішніх перевірок (державний контроль, перевірка замовниками, аудит ритейлів та ін.).
Проведіть внутрішній аудит системи безпечності харчових продуктів з використанням прикладу чек листу.
Складіть звіт про проведення аудиту (у вільній формі).
*- чек лист складений на перевірку відповідності системи безпечності стандарту ISO (для невеликих підприємтв його можна скоротити та спростити).
Періодично, але не менше одного разу на рік проводьте актуалізацію системи, переглядайте актуальність документів, інструкцій, графіків та інших документів.
Завантажуйте свої виконані домашні завдання, використовуючі форму:
Вам необхідно завантажити чек лист та заповнити його відповідно до фактичних показників виробництва.